• 31 تیر 1403
  • 189

برگزاری تمرین قطع سیستم HIS برای اولین بار در زمان صفر در بیمارستان امداد

با توجه به وجود تهدیدات گوناگون داخلی و خارجی در مجموعه‌های مختلف درمانی؛ تمرین قطع سیستم HIS به مدت زمان ۱۴ ساعت در زمان صفر برای اولین بار در سطح دانشگاه در بیمارستان امداد برگزار شد.

  برگزاری تمرین قطع سیستم HIS برای اولین بار در زمان صفر در بیمارستان امداد

در این مانور با استفاده از مدیریت صحیح واحدها و چارت مدیریت بحران، خدمات به بیماران ارائه گردید که اجرای این تمرین سبب شد تا با استفاده از سامانه‌ها و سیستم‌های مختلف الکترونیک با توجه به تهدیدهای مختلف در حوزه پدافند غیرعامل و سایبری، آمادگی مرکز در مواقع بحران افزایش پیدا کند.

در این بحران اعضای حاضر در چارت از جمله مدیریت، عملیات، پشتیبانی، اداری و مالی اعلام فراخوان شدند که نقاط ضعف و قوت کارکنان و مدیران از بدو ورود بیماران در واحد های پذیرش، بستری، داروخانه، تعرفه، ترخیص، صندوق، آزمایشگاه، مالی، رادیولوژی، اتاق عمل و بخش های بستری، اورژانس، مدارک پزشکی و سایر قسمت ها در راستای ارتقاء و افزایش سطح ارائه خدمات مورد بررسی قرار گرفت .

بروز رسانی و ارتقاء سرورها و آموزش دقیق‌تر نیروها جهت استفاده از روش‌های جایگزین با فرمت مشخص به جای الکترونیک، کمبود نیروی انسانی در واحد IT و در نهایت با تشکیل تیم کاملی از همکاران واحدهای مدارک پزشکی، ترخیص و داروخانه جهت ثبت پرونده ها در HIS در مدت زمان تمرین و بروز رسانی داروخانه بستری پایان یافت.

سناریوی مذکور از حساس‌ترین و سخت‌ترین تمرین‌ها با توجه به استفاده از سامانه‌های مختلف الکترونیک در بیمارستان‌ها محسوب می‌شود.

{news-gallery}
نظرات کاربران
این خبر فاقد نظر می باشد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *